10 mars 2008

En fin fin promenad, Jag kan guida den..

Jag har ju äntligen börjat få tillbaka min energi igen. Så i helgen när jag vid typ halv 12 skulle hem från J i Högdalen så tänkte jag om jag går till Farsta.... Och Ja jag började gå men jag hittar inte så bra i högdalen så jag börjar med en lång omväg på väg mot centrumet. Men därefter så kan man ju bara gå vägen som går mellan Farsta och H.
Men nej jag hittar en gångväg som går lite innanför vägen och med ett järnvägsspår i mellan. Efter en liten stund kommer jag fram till de två stora kullarna som ligger där. En av dem heter högdals toppen. När jag går brevid den första kullen kommer en kille på en (inte skatebord utan nått annat) i full fart på gångvägen i nerförsbacke rakt mot och förbi mig. Där efter kommer en bro som går över spåret till vägen. Men nä tänker jag det är ju trevligare med en gångväg.. Nu går jag förbi massa ungdomar som spelar frispigolf. Alla kastade nästan hela tiden och långt, jag var livrädd att få en i huvudet.

Nu svänger vägen och det blir en sjukt tung uppförsbacke. Ser att man inte kan gå på samma sida på nästa kulle. Men jag tänkte att baksidan kan man nog gå på. Väl högst upp upptäcker jag ett långt stängsel och en stor sop sortering station. Men nu ville jag värkligen inte vända tillbaka. Så jag får helt enkelt fortsätta runt hela j*vla kullen och gå förbi killen hela två gånger till varav sista gången så frågade han om cigg men nej. Hade väl inte sätt så konstigt ut om det inte var så att jag hade en stor papprulle med mig.. Ser ju inte ut som om man är ute och motionerar då Haha. Kom tillbaka till bron och jag gick över, resten av vägen till Farsta gick jag vägen.. Fick iaf en promenad i en timme och 45minuter. hehe

2 kommentarer:

HellaBella sa...

Snacka om omväg. Gissar att det tar ca 30 min att ta sig mellan Högdalen och Farsta C...Tur att du hittade hem.

Vi ses imorgonkväll!!!
kramar,
Grannen

Kommunaltjänstemannen sa...

Jag gillar den här känslan för promenader och att du har lite äventyrsanda i dig, men om du kommer bort i Högdalen hur ska det gå i fjällen?